Tiskové prohlášení k odvolání kontrolního výboru

Kontrolní výbor byl pověřen usnesením zastupitelstva ke kontrole Městských lesů. Vypracoval zprávu, kde doporučoval uzavírat smlouvy na veškerý prodej dřevní hmoty. Dále konstatoval, že doporučuje hospodářský audit Městských lesů. Audit, který byl předložen, se pouze vypořádával s nálezem kontrolního výboru. Není auditem společnosti a nedává jasný obraz o stavu hospodaření. Jako zastupitel města se nemohu spokojit s konstatováním, že zákon nevyžaduje písemné smlouvy na prodej dřevní hmoty. Skutečně je pro mě nemyslitelné prodávat dřevní hmotu na základě ústních dohod v řádových objemech milionu Kč. Výběr auditora je minimálně podezřelý. Ve skutečnosti byla provedena dvě výběrová řízení, výsledkem posledního je výběr za 4. nejvyšší cenu auditorské společnosti, která má jasné vazby na město Vimperk. Respektuji rozhodnutí většiny zastupitelů o odvolání kontrolního výboru. Nesouhlasím však s názorem, že by práce a výsledky kontrolního výboru vytvářely umělé kauzy. Velmi korektně jsme se snažili předkládat zastupitelům svá zjištění a nálezy. Z pozice svého mandátu zastupitele budu i nadále prosazovat transparentní hospodaření s majetkem města Vimperka.

 

Zdeněk Kutil
expředseda kontrolního výboru

 

 

Komentář k tiskovému prohlášení

Městské lesy zadaly zpracování celkem třech auditů, jedná se o audit se zaměřením na zjištění kontrolního výboru v zápisu 9/KV/15 a audit nezávislého auditora účetní uzávěrky za rok 2014, které byly včera předmětem jednání zastupitelů a jsou zveřejněny na webu města. Třetí audit týkající se hospodaření v lesích bude předložen do poloviny února. Zastupitelé obdrží tento audit k seznámení a diskuzi.
Výběrové řízení na zhotovitele auditu prováděla Stavební poradna České Budějovice. Tři členové z pětičlenné výběrové komise byli najmenováni na základě doporučení zastupitelstva a rady města v souladu s návrhem pana Kutila, předsedy kontrolního výboru, a jednomyslně doporučili firmu, která zpracovávala audit.
Transparentní hospodaření s majetkem města je v zájmu celého vedení města a všech zastupitelů, také se tak děje.

 

Ing. Jaroslava Martanová
starostka města Vimperk

Aktuality

4.7.2019

Máte nápad na zlepšení do 100 tisíc?

Žijete ve Vimperku či osadách a vidíte kolem sebe místa, která by se mohla změnit k lepšímu? Právě jsme na začátku prvního ročníku projektu “Tvoříme Vimperk”, díky kterému můžete sami navrhnout změnu k lepšímu.

20.6.2019

Město Vimperk vyhlašuje výběrové řízení na místo úředníka – referent odboru obecní živnostenský úřad

Přihlášku s požadovanými doklady zašlete nebo osobně doručte nejpozději do 26.07.2019 do 14.00 hod., na adresu: Městský úřad Vimperk, Steinbrenerova 6, 385 17 Vimperk. Uzavřenou obálku označte heslem: „NEOTVÍRAT, VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ – REFERENT OŽÚ“.

20.8.2018

Zubní pohotovost

1.1.2018

Informace o přerušení dodávky elektřiny

archív

Akce ve Vimperku