Povinně zveřejňované informace

1. Úplný oficiální název povinného subjektu

Město Vimperk

2. Důvod a způsob založení povinného subjektu, včetně podmínek a principů, za kterých provozuje svoji činnost

Právní základ obcí je dán Ústavou České republiky, zákon č. 1/1993 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

Obec je veřejnoprávní korporace, má vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu. Obec pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů; při plnění svých úkolů chrání také veřejný zájem vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech. Ve věcech náležejících do samostatné působnosti obce rozhoduje zastupitelstvo obce. Funkční období zastupitelstva obce je čtyřleté.

Obecní zřízení upravuje podrobně zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů.

3. Organizační struktura povinného subjektu

Obec spravuje své záležitosti samostatně, v samostatné působnosti. Při výkonu samostatné působnosti se obec řídí jen zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě příslušných zákonů.

Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony, v přenesené působnosti. Při výkonu přenesené působnosti se řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.

Orgány obce jsou : zastupitelstvo, rada, starosta, místostarosta, tajemník a obecní úřad.

Obec může k plnění svých úkolů dále zakládat a zřizovat organizační složky obce [PDF 54 kB] bez právní subjektivity a právnické osoby, příspěvkové organizace.

4. Kontaktní spojení

Adresa úřadu:

STEINBRENEROVA 6
38517 VIMPERK

Pracovní doba, úřední hodiny

Telefon:
388 402 211, 388 402 231

Telefonní seznam

Fax:
388 414 822

Oficiální WWW stránka:
http://www.vimperk.cz

Podatelna elektronické pošty (oficiální e-mail úřadu):
urad@mesto.vimperk.cz

Podatelna elektronické pošty s elektronickým podpisem:
epodatelna@mesto.vimperk.cz

informace o elektronické podatelně

Datová schránka

ID datové schránky: 9ydb7vm

Typ datové schránky: orgán veřejné moci 

Zprovozněna: 01.11.2009

informace o datové schránce

5. Případné platby lze poukázat

KB, č.účtu: 19-722281/0100

Pro správné přiřazení jednotlivých plateb je ale nutné uvádět variabilní symboly, které sdělí plátci ten, kdo vydal předpis pro platbu.

6. Identifikační číslo organizace (IČO)

00250805

7. Daňové identifikační číslo (DIČ)

CZ00250805

8. Dokumenty

8.1 Seznam hlavních dokumentů (Informace pro občany)

8.2 Rozpočet

9. Žádosti o informace

Každá fyzická i právnická osoba může žádat o informaci ústně nebo písemně, faxem nebo elektronickou poštou. Dotaz musí být jasně formulován, aby bylo zcela zřejmé, jaká informace je požadována.

Žádost může být předána na podatelnu MěÚ Vimperk, faxem: 388 414 822 nebo
e-mailem: urad@mesto.vimperk.cz

Tyto informace lze získat i na odboru kanceláře starosty.

Obce jsou povinny poskytnout všechny informace vztahující se k jejich samostatné i přenesené působnosti s výjimkou:

  • těch, jejichž zveřejnění vylučuje sám zákon,
  • utajovaných skutečností,
  • informací dotýkajících se ochrany osobnosti a soukromí,
  • informací ohrožujících obchodní tajemství,
  • informací o majetkových poměrech osob, získaných na základně zákona o daních, poplatcích a sociálním zabezpečení,
  • vnitřních pokynů a personálních předpisů.

10. Příjem žádostí a dalších podání

Žádost, návrh, podnět či jiné dožádání anebo rozhodnutí lze podat podle výše uvedeného postupu (bod 9).

Stížnost může být podána písemně nebo v elektronické podobě podepsaná zaručeným elektronickým podpisem na podatelně úřadu.
Stížnost podaná ústně bude řešena podle stanovených pravidel až po jejím písemném nebo elektronickém podání.
Pokud to bude stěžovatel vyžadovat, vystaví podatelna úřadu stěžovateli potvrzení o příjmu stížnosti.
Pokud je stížnost adresována přímo na některého zaměstnance úřadu, který není kompetentní k jejímu vyřízení, bude mu tato stížnost dána na vědomí.

11. Opravné prostředky

Stížnost proti postupu povinného subjektu při vyřizování žádosti o informace (zákon č. 106/1999 Sb.)

Rozhodnutí

Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání ve lhůtě do 15 dnů od doručení rozhodnutí nebo od marného uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti v případě uvedeném v § 15 odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb. Odvolání se podává u povinného subjektu, který rozhodnutí vydal.

O odvolání proti rozhodnutí povinného subjektu rozhoduje povinný subjekt nejblíže vyššího stupně nadřízený povinnému subjektu, který rozhodnutí vydal.

Jde-li o rozhodnutí obecního úřadu, které se týká informací ve věcech samostatné působnosti obce, rozhoduje o odvolání obecní rada, pokud obecní zastupitelstvo nestanoví, že rozhoduje jiný orgán obce.

V ostatních případech rozhoduje o odvolání ten, kdo stojí v čele povinného subjektu, který rozhodnutí vydal a je oprávněn za něj jednat.

Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat.

Proti rozhodnutí ústředního orgánu státní správy o odmítnutí žádosti lze podat rozklad, o kterém rozhoduje vedoucí ústředního orgánu státní správy.

Rozhodnutí o odmítnutí žádosti je přezkoumatelné soudem podle zvlášního zákona.

12. Formuláře

Formuláře pokud existují v elektronické podobě jsou k dispozici v sekci formuláře nebo je možné si je vyzvednout na jednotlivých odborech MěÚ Vimperk.

13. Popisy postupů (návody pro řešení životních situací)

Podrobné návody pro řešení životních situací lze najít na stránce Jak si vyřídit.

14. Předpisy

14.1 Nejdůležitější používané předpisy

Všechny relevantní zákony a předpisy jsou uvedeny u popisu náplně jednotlivých odborů.

14.2. Vydané právní předpisy

15. Úhrady za poskytování informací

15.1. Sazebník úhrad za poskytování informací

Sazebník úhrad [PDF 57 kB] za poskytování informací je k dispozicizi na webových stránkách obce nebo je možno jej získat v kanceláři starosty města.

15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

Usnesení nebylo vydáno.

16. Licenční smlouvy

Licenční smlouva nebyla uzavřena.

16.1 Vzory licenčních smluv

Žádné vzory licenčních smluv podle § 14a zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů nejsou stanovené.

16.2. Výhradní licence

Výhradní licence podle § 14a odst. 4. dosud nebyly poskytnuty.

17. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.


Bližší informace a možnost nahlédnutí u sekretářky v kanceláři starostky, tel.: 388 402 220.


Aktuality

31.12.2019

Upozornění - parkovací karty

Upozorňujeme občany, že parkovací karty na rok 2020 nebudou z organizačních důvodů vydávány v období od 21.12.2019 do 5.01.2020.

9.12.2019

Pozvánka na dvanácté zasedání Zastupitelstva města Vimperk

Zasedání Zastupitelstva města Vimperk se uskuteční v pondělí 09.12.2019 od 15:30 hodin v sále MěKS Vimperk.

5.12.2019

SKI BUS

SKI BUS bude od 15. prosince 2019 obsluhovat Vaší obec. Spoje pro lyžaře „Skibusy“ budou součástí autobusové linky 320 006 České Budějovice – Prachatice – Vimperk – Kašperské Hory / Zadov.

5.12.2019

Právě probíhá hlasování o projektech navržených v rámci participativního rozpočtu

V pondělí 2. prosince bylo v MěKS Vimperk všech osm podaných návrhů představeno veřejnosti.

4.12.2019

Král Šumavy podpoří výsadbu nového šumavského lesa

Vypitím Krále Šumavy přispějete na obnovu kůrovcem poškozených šumavských lesů. Měšťanský pivovar Dudák Strakonice, kde se Král Šumavy vaří a Městské lesy Vimperk se dohodly na vzájemné spolupráci, která podpoří výsadbu nového lesa u Vimperka. Akce má název „Kup si Krále Šumavy a my zasadíme les“.

2.12.2019

Časosběrné video ze stavby okružní křižovatky Fišerka.

V průběhu stavby bylo pořízeno časosběrné video, které vám nyní nabízíme ke shlédnutí.

29.10.2019

Územní studie krajiny Jihočeského kraje mapuje, jak vnímáme své okolí

Krajský úřad Jihočeského kraje v letošním roce začal pořizovat Územní studii krajiny Jihočeského kraje (dále jen „ÚSK“). ÚSK je důležitým územně plánovacím podkladem, který bude sloužit k aktualizaci Zásad územního rozvoje kraje, zpracování územních plánů obcí a pro další rozhodování v krajině.

23.10.2019

NABÍDKA PRONÁJMU - ZŠ Vimperk

ZŠ Vimperk, Smetanova 405, okres Prachatice nabízí k pronájmu volné nebytové prostory. V současné době zubní ordinace. Čekárna, ordinace, sklad, sociální zařízení. K dispozici od 1. 2. 2020. Bližší informace na telefonním čísle 388 412 205 nebo v ředitelně školy.

20.8.2018

Zubní pohotovost

1.1.2018

Informace o přerušení dodávky elektřiny

archív

Akce ve Vimperku